HTML

Az élet fiúkkal

Három pasival élek együtt. Az egyik a férjem, a másik kettő a kisfiaim. Milyen az élet fiús anyaként? Néha vicces, néha küzdelmes, néha fárasztó. Sokszor nagyon jó, sokszor kiakasztó. Ebben a blogban gondolatokról, történetekről, örömökről, gondokról, sikerekről, küzdelmekről olvashatsz. Egy fiús anya hétköznapjairól.

Friss topikok

  • d.ancsika: hű, ez is nagyon jó téma. Amíg nem született meg Noah, egyfolytában azon agyaltam, hogy mit is fog... (2012.04.23. 20:30) Anyaként önzőnek lenni nagyon nehéz
  • d.ancsika: Szia, végre sikerült regisztrálnom, hogy tudjak kommentelni :-) Nem láttam még a filmet, pedig már... (2012.04.23. 20:10) A legszebb dolog
  • Rekucus: @laurynster: Szia! Köszi a bátorítást, ma már kicsit jobban vagyok. Csak néha rám jön ez a depi. D... (2011.11.20. 20:35) Néha nem lennék
  • PeZ: Szia Réka! Nagyon tetszik ez az írásod is, nagyon jól megfogta a lényeget... A saját kerserű tap... (2011.07.27. 15:21) Hét éve nyáron
  • Rekucus: Szia Zoli! Remélem itt azért nem lesz ilyen a helyzet, egyébként általában dícsérik ezt az ovit. ... (2011.06.23. 14:34) Óvoda vagy kiképzőtábor?

Linkblog

2011.04.20. 11:04 Rekucus

Hogyan ússzuk meg a hálapénzt?

Címkék: szülés vajúdás hálapénz

Az Index nyitólapján is megjelent szülésről és hálapénzről szóló bejegyzés annyi emléket és gondolatot felidézett bennem, hogy kénytelen vagyok egy teljes bejegyzést szentelni a témának.  

Jómagam két szülésen vagyok túl, és mondhatom, ég és föld volt a kettő. Első fiammal tizenhat órát vajúdtam, nem tágultam, és végül vákummal kellett világra segíteni. Abban, hogy sikerült végül természetes úton megszülnöm őt, nagyon nagy szerepe volt a kórháznak és az orvosomnak. Orvosválasztásom legfontosabb szempontja az volt, hogy a lehetőségekhez és a körülményekhez mérten tegyen meg mindent annak érdekében, hogy hüvelyi szülésem legyen, DE NEM MINDEN ÁRON! Nem akartam napokig vajúdni csak azért, hogy elmondhassam, beavatkozás-mentesen, háborítatlanul sikerült világra hoznom a gyermekem. NEM VAGYOK ŐSANYA, ha ez az eddigi bejegyzéseimből nem derült volna ki. Egész egyszerűen irtóztam a nagy hasi műtét, a császármetszés gondolatától is, másrészt három gyermeket terveztünk, és tapasztalataim szerint a mai magyar szülészi praxisban vajmi kevés esélye van egy császárosnak másodszorra természetesen szülni.

Tudatosan választottam olyan kórházat, ahol az országos átlaghoz képest viszonylag alacsony a császármetszések aránya, ami bababarát, és támogatja a szoptatást. Olyan orvost, aki itt dolgozik, ugyanezeket az elveket vallja és NŐ! Úgy voltam vele, hogy ne mondja nekem egyetlen pasi sem, hogy "Aranyoskám, nem fájhat az annyira", mikor még egy menstruációs görcse sem volt soha az életben.

Természetesen a dokim magánrendelésére jártam, alkalmanként kipengettem a hétezer forintot, majd a szülés után hatvanat neki, huszonötöt a szülésznőnek. Utólag visszatekintve MEGÉRTE! A szülésznőmnek köszönhetem, hogy hajnali háromkor ingyenesen megkaptam az epidurálist - nem azért, mert annyira nem bírtam a fájdalmat, hanem mert este 10 óta egy centit sem tágultam. Közel tizenkét óra vajúdás után, másfél perces fájásokkal egyujjnyira nyitva lenni eléggé lehangoló perspektíva. Lehet, hogy máshol már ekkor a műtőbe toltak volna. Az EDA segített - egyrészt másfél óra alatt kitágultam, másrészt sikerült egy kis erőt gyűjtenem az újabb meccs előtt. A kitolás további két és fél órás szenvedést jelentett, mivel Barnusom fejecskéje rossz irányba fordult, ahogy leereszkedett a szülőcsatornába. Emiatt kellett a vákum, az óriási vágás, az egyórás varrás - bár ezek mind pusztán kellemetlenségnek tűntek ahhoz az érzéshez képest, hogy nem tudom megszülni a gyerekemet, ott van a kijáratnál, és mégsem bírom kinyomni. A tehetetlenség, a kiszolgáltatottság érzése mindent elborított, és hiába az azonnali megkönnyebbülés, az első mondatom az volt, hogy SOHA TÖBBET!

Mégis, alig három év múlva ugyanitt, ugyanezzel a szülésznővel, ügyeletes orvos jelenlétében világra hoztam Benedek fiamat. Az eredeti dokim éppen szülési szabadságon volt, ezért egy másikat választottam, akihez ugyanúgy magánrendelésre jártam, és ugyanúgy kifizettem az alkalmankénti vizsgálatok árát. A sors mégis úgy hozta, hogy nem volt jelen a szülésemnél, amit végülis nem bánok.

Reggel hétkor ébredtem 10-12 perces fájásokkal, amik kilencre rendszereződtek ötpercesekké. Tíz körül, mikor beértünk a kórházba, már kétpercesek voltak, és közel négyujjnyira nyitva voltam. Mire lefutottam a kötelező köröket - CTG, papírok kitöltögetése - a szülésznőm is megérkezett. Elmondta, hogy ő ugyan felhívta a dokimat, de mivel éppen Debrecenben van egy születésnapi partin, nem sok értelme van elindulnia, mire ideérne, már rég megszülök. Furcsa módon egyáltalán nem sokkolt a hír! Annyira erősnek, magabiztosnak éreztem magam, bíztam benne, hogy semmi probléma nem lesz. Megismerkedtem az ügyeletes dokival, aki kijelentette, hogy jó esetben ő csak a szoba sarkából fog figyelni, ha minden rendben halad, elég a szülésznő segítsége.

Alighogy kitette a lábát, már jöttek is a tolófájások, eltűnt a méhszáj, és hihetetlen mértékben felgyorsultak az események. Ezúttal pontosan éreztem, tudtam, hogyan kell nyomni, végig uraltam a testem és az egész folyamatot. Azért volt egy pont, amikor kicsit elvesztettem a fonalat - nagyjából akkor, amikor már félig kint volt a feje, és ki kellett bírnom két-három tolófájást, hogy ne nyomjak - a férjem és a szülésznőm átsegítettek a krízisen. Fél tizenkettő után pár perccel megszületett Benedek, 3900 grammal, gátvédelemmel. Elmondhatatlanul büszke és boldog voltam! Az első mondatom ezúttal az volt, hogy EZ NEM IS VOLT OLYAN SZÖRNYŰ!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eletfiukkal.blog.hu/api/trackback/id/tr122842016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alegna21 2011.05.18. 12:55:13

Ez egy jó példa arra, hogy felkért orvos nélkül is megoldható a szülés pozitív élményekkel!:)) Mostanában olvastam egy internetes könyvet a témáról és arról, hogy nem minden esetben olyan egyszerű ugrasztani egy szülészorvost, ahogy a te esetben is volt. A könyv címe Szülészeti Zárójelentés (www.letolthetokonyvek.hu/konyvek/szuleszeti-zarojelentes-dr-berko-peter-2011), ebben olvastam a következőket:
"Tételezzük fel, hogy Ön szülészorvos. Ma kedd van, fárasztó, nehéz napja volt. Egész délelőtt a műtőben állt, délután 2 órát rendelt az osztály ambulanciáján. Fekvőbeteg részlegén felvette az új betegeket, lediktálta a másnapi 4-5 hazamenő beteg zárójelentését, levizitelt, 20-25 betegről leírta a kórlapba az aktuális állapotát, aztán 1 órával a munkaidő vége után hazament. Sietnie kellett, mert otthon arra a napra volt betervezve a már napok óta halogatott házi munka várta. Elvégezte, lezuhanyozott, bekapta a vacsorát. Leült a TV elé meccset nézni, de elbóbiskolt – Később felriadt, 10 óra után halálfáradtan lefeküdt. Éjfél előtt megszólal a telefon: – „Adjunktus úr, szülőnője érkezett, a méhszáj egyujjnyi, közepes fájások, jó szívhangok, a szülőnő neve XY”. – Ön nagy álmosan megmossa a szemét, magához veszi a borotváját és egy kevés reggelire valót, mert hajnalban már nem lesz értelme hazamenni. Reggel 5-ig ott aranyoskodik a magát fegyelmezni alig tudó (mert ilyen is van) vajúdó mellett a szülőszobán. A szülés nem halad, császármetszés. Fél 7-ig kész a műtét és teljesíti az adminisztrációs feladatokat is. - Az éjszaka elment, megérkeznek a kollégák, kezdődik az előző napihoz hasonló szerdai munkanap. Munka kedd reggeltől szerdán 16 óráig egyfolytában. Ha szerdán még ügyeletes is, akkor egy átdolgozott újabb nehéz éjszaka után csütörtök reggel 8 óráig. Ez kedd reggeltől csütörtök reggelig 40-48 óra munkát jelent egyfolytában."
Szerintem ez a kis részlet jól bemutatja, hogy sokszor a felkért orvos választása talán olyan kockázatokkal is járhat, hogy mondjuk a fáradságtól nem tud maximális teljesítményt nyújtani a doki, bár remélhetőleg ilyen még nem fordult elő...

Rekucus 2011.05.20. 11:54:34

@alegna21: Egyébként én pár nappal a szülés előtt találkoztam a dokimmal egy a fentiekben vázolt hasonló állapotában. Ügyelete volt előtte éjjel, és kb. félóra alvás után én ébresztettem telefonon, mert meg kellett néznie a méhszájamat. Mondtam is neki, hogy biztos nem szeretné, ha ma szülnék. Erre mondta, hogy még örülne is neki, mert százszor inkább egy szülés, mint a délután rá váró, nyolcórás magánpraxis, ahol folyton pörögni kell. Egy szülésnél, amíg nem indul be igazán, elmehet egyet szundítani, viszont a rendelés non-stop megterhelés.
Amúgy sokan mondták nekem, hogy túl lazán fogtam fel ezt a dolgot, mert mi lett volna ha történik velünk valami. De szerintem hülyeség így gondolkodni. Én tudtam, hogy minden rendben lesz, erre készültem lelkileg, és így is lett. :)
süti beállítások módosítása