HTML

Az élet fiúkkal

Három pasival élek együtt. Az egyik a férjem, a másik kettő a kisfiaim. Milyen az élet fiús anyaként? Néha vicces, néha küzdelmes, néha fárasztó. Sokszor nagyon jó, sokszor kiakasztó. Ebben a blogban gondolatokról, történetekről, örömökről, gondokról, sikerekről, küzdelmekről olvashatsz. Egy fiús anya hétköznapjairól.

Friss topikok

  • d.ancsika: hű, ez is nagyon jó téma. Amíg nem született meg Noah, egyfolytában azon agyaltam, hogy mit is fog... (2012.04.23. 20:30) Anyaként önzőnek lenni nagyon nehéz
  • d.ancsika: Szia, végre sikerült regisztrálnom, hogy tudjak kommentelni :-) Nem láttam még a filmet, pedig már... (2012.04.23. 20:10) A legszebb dolog
  • Rekucus: @laurynster: Szia! Köszi a bátorítást, ma már kicsit jobban vagyok. Csak néha rám jön ez a depi. D... (2011.11.20. 20:35) Néha nem lennék
  • PeZ: Szia Réka! Nagyon tetszik ez az írásod is, nagyon jól megfogta a lényeget... A saját kerserű tap... (2011.07.27. 15:21) Hét éve nyáron
  • Rekucus: Szia Zoli! Remélem itt azért nem lesz ilyen a helyzet, egyébként általában dícsérik ezt az ovit. ... (2011.06.23. 14:34) Óvoda vagy kiképzőtábor?

Linkblog

2011.09.06. 10:58 Rekucus

Elég jó szülő - na de hogyan?!

Címkék: alvás elég jo szulo

Ma reggel a föld alá süllyedtem szégyenemben. Az oviba érve Szilvi néni oly meleg szeretettel üdvözölte Barnusomat, ami a legtöbb anyának örömkönnyeket csalt volna a szemébe. Nekem viszont az jutott eszembe, bezzeg én hogy kiabáltam vele az éjjel, amikor a WC-re kísértem, és nem sikerült rögtön pisilnie…

Persze rögtön találok mentséget a viselkedésemre. Az említett jelenet éjjel kettőkor játszódott le. Fontosak az előzmények és a körülmények is. A hétvégi szombathelyi kiruccanásunk ismét jól felborította Barnus lassanként stabilizálódni látszódó éjszakai nyugalmát. Két éjjel közöttünk aludt, mivel máshogy nem tudtuk megoldani. Már ott, az első este sem tettem tanúbizonyságot empátiám magas fokáról, mivel ahelyett, hogy megértő türelemmel viseltem volna fiam fél kilenckor esedékes „Nem akarok aludniiiiii!!!” tárgyban előadott nagyjelenetét, fogtam, bevágtam az ágyba, rácsaptam a fenekére, és ráordítottam, hogy „Akkor is aludni fogsz!”. Felháborodásom jogos volt, úgy érzem  – lévén, hogy egész délután nem aludt, sem az oviban, sem a háromórás út alatt az autóban, ellenben egész úton a kérdéseire válaszolgattam über türelmesen, melyek 99 %-a a „Mikor érünk már odaaaaa?!!!!” különböző hiszti fokozatban előadott válfaja volt -, nos, mindezek után elvárható lett volna, hogy fél kilenckor mint egy zsák bedől az ágyba és horpaszt boldogan. Hát nem így lett.
Persze, tudom, hogy megértőnek és együtt érzőnek kellene lennem, hiszen még csak egy kisgyerek. Nyilván felborította a hosszú utazás, az új környezet, a sok inger, és persze az is, hogy az alváshiány következtében kissé túlpörgött. Több időt kellett volna neki hagynom, hogy lelassuljon, lenyugodjon, és szépen magától ágyba menjen. Legalábbis, biztosan ezt mondaná Bettelheim bácsi fejét csóválva, ha meghallaná a történetet. Igen ám, de egyrészről kilenc órára találkozót beszéltem meg gyerekkori barátnőmmel, akivel évente csak néhány alkalommal van alkalmam kettesben beszélgetni. És az én rohadt önző szempontom az volt, hogy mindkét gyerek elaludjon háromnegyed kilencig. Barnus hisztije következtében viszont nemhogy elaltatni, szoptatni is képtelen voltam Benedeket.
A másik, hogy mégiscsak én vagyok az anyja ennek a gyereknek, és ha nem is mindenben, de jó pár dologban biztosan jobban tudom, mi a jó neki. Például abban egészen biztos vagyok, hogy minimum tizenegy óra alvásra szüksége van a megfelelő fejlődése érdekében. És ha az én drága fiacskám nappal nem pihen, akkor bizony este fél kilenckor ágyban a helye, hiszen legkésőbb hét és fél nyolc között akkor is felébred, ha cigánygyerekek potyognak az égből.  Nem beszélve arról, hogy látom rajta, mennyire fáradt. A lábán alig bír megállni, esik-kel, minden apróságért rögtön eltörik a mécses. Mégis, az a fene nagy akarata váltig ébren tartja.
Mindezek után, itthon ismét áll a bál. Vasárnap éjjel kettőkor megjelent a szobánkban, hogy ő ott szeretne aludni. Tudom, persze, hogy az uralkodó bokoralattszülő irányzat szerint semmi kivetni valló nincs abban, ha a gyerek akár öt-hatéves koráig is a szülőkkel egy ágyban alszik, és még hajlandó is lennék egy-egy alkalommal kivételt tenni annak ellenére, hogy nem tartom követendőnek ezt a szemléletet. Ha tudnék mellette aludni. De nem tudok! Még annyit se, mint egyébként, ami, mint tudjuk így is alig-alig elég arra, hogy túléljem a nappalokat. Ha köztünk fekszik, akkor folyamatosan forgolódik keresztbe-kasul, tuti, hogy a lába vagy a könyöke előbb-utóbb valamelyikünk bordájában landol. Többször felriad, kiabál, szúnyogot kiált. Rám fekszik, hozzám bújik, ami persze tök jó, de az egyébként is ötven centis helyemet ezáltal harmincra redukálja. Egyszóval, két ilyen éjszaka után simán visszapateroltam az ágyába. Visszajött, közölte, hogy pisilnie kell. Kikísértem, vissza az ágyba. Megint megjelent, hogy csak egy kicsit hadd maradjon. Na jó, egy kicsit. Pár perc múlva visszakísértem. Megint megjelent – ekkor már kezdett eldurranni az agyam, és jobbnak láttam nem foglalkozni vele. Erre bepróbálkozott az apjánál, aki félkómásan persze beengedte maga mellé. Negyedóra múlva konstatáltam, hogy valahogy közénk került, és már megint csak hajszál híja, hogy le nem esem a saját ágyamról. Ezúttal visszavittem ölben, és már elég kómás volt ahhoz, hogy végre ott is maradjon. Mindez másfél órával kurtította meg az amúgy is szűkre szabott pihenőidőmet.
Visszatérve a ma éjszakára, kettőkor ismét megjelent az ágyam mellett. Kicsit mellém fekhetett, megnyugtattam, elmagyaráztam szépen türelmesen, hogy éjjel mindenki a saját ágyában alszik, és kértem, hogy mielőtt visszafekszik, menjünk el pisilni. Nem mutatott túl nagy hajlandóságot, pedig biztos voltam benne, hogy legközelebb emiatt fog megint felkelni. Kivittem, odaállítottam, hogy tessék pisilni. Erre ő megmakacsolta magát, és persze rögtön éktelen visításba kezdett. Nem kellett sok, Benedek is felébredt, és onnantól kánonban nyomták az üvöltést. Na, ezek azok a pillanatok, amikor megidézném Bruno barátom szellemét, hogy ugyan már, mutassa meg, hogyan legyek türelmes, együtt érző, ELÉG JÓ SZÜLŐ?!

Szólj hozzá! · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://eletfiukkal.blog.hu/api/trackback/id/tr303206104

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Megkérdezésem nélkül, szabad-e gyermekemet pszichológushoz küldeni? 2011.10.04. 23:00:21

Kedves Karolina! Gyermekem iskolájában van iskolapszichológus, a gyermekem a tanára utasítására felkereste ezt a pszichológust, és hetente egyszer jár is hozza. Az lenne a kérdésem, hogy az én belegyezésem, az én megkérdezésem nélkül, szabad e gyermek...

Trackback: Másfél éves kisfiam az ágyunkban alszik velünk 2011.10.04. 22:59:08

 Kedves Karolina! Én is szülőként kérdezem önt! Másfél éves kisfiam az ágyunkban alszik velem és a férjemmel. Nekünk (mindhármunknak) így jó. De szüleim és férjem szülei rendszeresen megjegyzéseket tesznek, kifejezik rosszallásukat. Ez amiatt is v...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása